28 października, 2025

Warszawska galeria sparaliżowana – kierowcy ugrzęźli na podziemnym parkingu nawet na trzy godziny

Warszawska galeria sparaliżowana – kierowcy ugrzęźli na podziemnym parkingu nawet na trzy godziny

„`html

Paraliż komunikacyjny przy Galerii Młociny w Warszawie

W sobotę, 11 października, okolice centrum handlowego Galeria Młociny na warszawskich Bielanach doświadczyły poważnego zatoru drogowego. Gigantyczny korek utworzył się na ulicach Zgrupowania AK „Kampinos”, alei gen. Marii Wittek oraz na wszystkich dojazdach do galerii. W godzinach największego natężenia problem dotknął także wyjazdu z podziemnego garażu – samochody utknęły na wiele godzin, a kierowcy zgłaszali trudności z opuszczeniem parkingu.

Nie tylko osoby podróżujące autem były narażone na utrudnienia. Piesi również skarżyli się na ograniczony dostęp do strefy garażowej, gdzie w powietrzu unosiły się spaliny, utrudniając oddychanie i przemieszczanie się. Z informacji przekazanych przez zarząd galerii wynika, że obiekt dysponuje około 2000 miejsc parkingowych.

Problemy komunikacyjne w rejonie Galerii Młociny

Nie są to pierwsze tego typu kłopoty w tej części Warszawy. Już w grudniu 2024 roku doszło do paraliżu komunikacyjnego – zarówno wokół galerii, jak i na jej parkingu. Kierowcy relacjonowali długie godziny spędzone na próbach wyjazdu. Sytuacja ta zapoczątkowała dyskusję dotyczącą organizacji ruchu, a zwłaszcza działania sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Zgrupowania AK „Kampinos” i Książąt Mazowieckich.

Reakcją Zarządu Dróg Miejskich była modyfikacja i powtórne uruchomienie sygnalizatorów 4 lutego 2025 roku, co miało usprawnić ruch w okolicy galerii. W kolejnych dniach dostrzeżono pewną poprawę, choć pełną analizę skuteczności nowego rozwiązania przelotowego zaplanowano na czas po feriach zimowych.

Zasady parkowania i opłaty w Galerii Młociny

Od 11 sierpnia 2025 roku wprowadzono nowe regulacje dotyczące parkowania na terenie Galerii Młociny. Obejmują one:

  • Bezprowizyjną pierwszą godzinę parkowania
  • Możliwość uzyskania zwolnienia z opłaty za drugą godzinę – wystarczy spełnić określone warunki, takie jak okazanie paragonu za zakupy lub dokonanie walidacji
  • Każda kolejna rozpoczęta godzina postoju kosztuje 5 zł

WAżną informacją dla korzystających jest także szeroka dostępność form płatności za parkowanie.

Konieczność korekt w organizacji ruchu

Mieszkańcy Bielan oraz lokalni radni wielokrotnie zwracali uwagę na powtarzające się trudności związane z organizacją ruchu przy Galerii Młociny. Najczęściej wskazywano na niedostosowanie programu sygnalizacji świetlnej oraz wysokie natężenie ruchu, które wprost wpływały na przepustowość dróg dojazdowych. Zgłaszano także potrzebę modyfikacji ustawień na skrzyżowaniach, szczególnie w kontekście liczby urządzeń sterujących ruchem.

Podsumowanie sytuacji komunikacyjnej wokół galerii

  1. Wielogodzinne korki i utrudnienia zarówno dla kierowców, jak i pieszych
  2. Ciągłe problemy z organizacją ruchu w rejonie centrum handlowego
  3. Wprowadzenie nowych zasad parkowania i opłat jako próba zwiększenia rotacji miejsc
  4. Apel mieszkańców i radnych o dalsze poprawki w sterowaniu ruchem i sygnalizacji

Sytuacja wokół Galerii Młociny pokazuje, jak duże znaczenie ma sprawna organizacja ruchu i odpowiednie zarządzanie parkingami w największych centrach handlowych Warszawy.

„`