Najdłuższy tunel kolejowy w Polsce: Przekazanie placu budowy wykonawcom

Najdłuższy tunel w Polsce znajduje się obecnie pod Ursynowem i ma ponad 2,3 km długości. Wiemy jednak, że długo się tym mianem nie nacieszy, bo w planach jest m.in. budowa tunelu . Tymczasem rozpoczęto prace nad inną inwestycją. Jest nią .

Najdłuższy tunel w Polsce na trasie Limanowa – Nowy Sącz Najdłuższy tunel kolejowy w Polsce znajdzie się wkrótce na trasie będącej częścią odcinka Limanowa — Nowy Sącz, który obecnie znajduje się w modernizacji. Inwestycja w powstanie w ramach projektu Podłeże — Piekiełko i zakłada .

W momencie, gdy wspomniany tunel powstanie, to będzie najdłuższym w Polsce. Dotyczy to nie tylko linii kolejowych, ale ogółu, bo żaden tunel samochodowy w kraju nie jest na razie dłuższy. Wspomniany tunel zostanie wydrążony . Wiemy, że pociągi pasażerskie na tej trasie będą mogły poruszać się z prędkością do 160 km/h. Natomiast składy towarowe pojadą maksymalnie 100 km/h.

Przekazaliśmy już plac budowy wykonawcom. Tym samym rozpoczyna się budowa linii kolejowej w kierunku Nowego Sącza.

Inwestycja pochłonie mnóstwo pieniędzy

Warto dodać, że prace związane z modernizacją tej trasy trwają w najlepsze. Najdroższym odcinkiem jest Limanowa-Kleczany. Koszt inwestycji to . Realizacją projektu zajmują się polski Budimex oraz turecki Gülermak, który specjalizuje się w infrastrukturze kolejowej.

Stacja kolejowa w Męcinie, gdzie znajdzie się tunel, zostanie przeniesiona w nową lokalizację. Odcinek Limanowa — bocznica Kleczany doczeka się modernizacji toru o długości ponad 12,5 km. Prace zakładają m.in. jego elektryfikację.

Warto dodać, że tunel samochodowy będący częścią obwodnicy Szczecina będzie docelowo jeszcze dłuższy, chociaż początkowo miał mieć 3,5 km. W planach wprowadzono jednak zmiany i . Jego odwiertem zajmie się maszyna typu TBM.

Na koniec, już w ramach ciekawostki, trzeba nadmienić, że . Jego planowana długość to aż .