W 2023 roku system znizek w sklepach pozwolił klientom zaoszczędzić 7,7 miliarda złotych, wynika z danych sieci. Rywalizacja między Biedronką a Lidlem sprawia, że zachęt do korzystania z programów lojalnościowych jest coraz więcej. Dzięki nim kupujący otrzymują rabaty na wybrane produkty i mogą uczestniczyć w promocjach, które są dedykowane tylko im.
Jednym z przykładów takiego programu jest „shakeomat”. Wystarczy potrząsnąć telefonem dwa razy dziennie, aby otrzymać dodatkowe zniżki. W niektórych przypadkach, przy odpowiedniej kombinacji, wybrane produkty można nawet zdobyć za darmo. Jednak przed głośnym odczytaniem numeru telefonu kasjerowi, warto zachować ostrożność, zwłaszcza w obecności innych osób – ostrzega portal Infor.pl. Publiczne ujawnienie numeru telefonu może prowadzić do nadużyć, a nawet oszustw.
„Przestępcy, np. hakerzy, potrafią wykorzystać takie informacje, aby uzyskać od nas najbardziej wrażliwe dane, co w rezultacie może skutkować stratą pieniędzy” – ostrzega Infor. Istnieje ryzyko, że podając niektóre dane publicznie, staniemy się łatwym celem dla oszustów, dlatego należy zachować nad nimi ostrożność.
Z kolei policja ostrzega przed oszustwami polegającymi na wykorzystaniu numerów telefonów, które są przypisane do konkretnych kart lojalnościowych. Są one wykorzystywane nie tylko do uzyskania zniżek, ale także do sprawdzania, czy można skorzystać z promocyjnych cen, czy też ktoś już to zrobił bez wiedzy właściciela karty.