Nowa Skoda podbija rynek z rewolucyjnym stylem i atrakcyjnymi cenami. Konkurencja w segmencie SUV-ów ma się czego bać!

Szukając nowego SUV-a Skoda Elroq jest jednym z najciekawszych wyborów na rynku. Model ten z krótką maską, opadającym dachem kabiny, wnętrzem z pomarańczowymi pasami bezpieczeństwa i na 20-calowych felgach wygląda pierwszorzędnie.
Czesi w Pradze podczas pływającego show na Wełtawie ujawnili swoje najmłodsze dziecko. Modnie narysowane 4,5-metrowe nadwozie w poręcznym formacie podwyższonego, pięciodrzwiowego coupe wjeżdża do najszybciej rosnącego segmentu kompaktowych SUV-ów.
Nowy design Elroqa
Elroq wyróżnia się praktycznością, możliwościami napędu, wyglądem i pod wieloma względami jest pierwsza. Ale po kolei… na żywo zaskakuje proporcjami – wygląda jak prototyp, który uciekł na ulicę.
Jednak to pierwsza seryjna Skoda stworzona w zgodzie z nowym językiem stylistycznym Modern Solid. Stąd zamiast pionowo ustawionego grilla pojawiła się masywna przednia część nazwana Tech-Deck Face, która za ciemnym szkłem skrywa radar i kamerę odpowiedzialne za prowadzenie auta.
Wyżej tuż pod krawędzią maski biegnie animowany pas świetlny, a nad tym zamiast znanego logo ze strzałą pierwszy raz mamy napis . Elroq na świat patrzy przez lampy, które przewidziano w dwóch wersjach.
Standardowy wariant wykorzystuje ciągły moduł światła do jazdy dziennej i kierunkowskazy na górze oraz jednostkę z modułami LED dla świateł mijania i drogowych na dole. Najbardziej zaawansowana odmiana to już – tu cztery moduły tworzą pasek światła dziennego u góry.
Niezwykłe reflektory
Niżej pracują dwa umieszczone obok siebie moduły BiLED, jeden dla świateł mijania i jeden dla świateł drogowych. Łącznie to 36 indywidualnych segmentów matrycy. Każdy segment może być sterowany oddzielnie, aby nie oślepiać nadjeżdżających pojazdów podczas korzystania ze świateł drogowych lub do oświetlania znaków drogowych.
Dodatkowo reflektory LED Matrix oferują pięć trybów pracy: miejski, podmiejski, autostradowy, na każdą pogodę i turystyczny dla krajów, w których obowiązuje ruch lewostronny.
Opływowa linia nadwozia została zapewne osiągnięta dzięki zastosowaniu kilku technicznych trików, w tym aerodynamicznie ukształtowanych felg, tylnego spoilera wydłużającego dach, specjalnych kurtyn w przednim zderzaku i szczelin, które rozszerzają błotniki dla lepszego przepływu powietrza.
Komfort i technologia w środku
W środku Elroq imponuje przyjemnymi w dotyku materiałami oraz nienachalną cyfryzacją. Głębiej profilowane fotele z hojnym zakresem regulacji skutecznie podpierają ciało i w razie potrzeby potrafią masować czy podpierać krzyż.
System multimedialny wraz z dużym, 13-calowym centralnym ekranem wprowadza nową ergonomię miejsca kierowcy. Ukryty pod daszkiem 5,3-calowy ekran prezentuje najważniejsze informacje: prędkość, dane na temat jazdy, wskazówki nawigacji i informacje z aktywnych systemów wspomagających.
Elroq przewidziano także kilka rozwiązań ułatwiających życie, takich jak podgrzewanie baterii przed ładowaniem czy przestronne wnętrze, które zapewnia komfort podróży zarówno na przednich jak i tylnych siedzeniach.
Pakowność i praktyczne dodatki
Elroq zadebiutuje z pakietem nowych patentów spod znaku „Simply Clever”. Na liście jest m.in. dwie pokaźne wnęki po bokach w bagażniku, umożliwiające przechowywanie drobnych przedmiotów.
W bagażniku znajdziemy także kod QR, który po zeskanowaniu przez aplikację zapewni szybki przegląd wyposażenia i instrukcje wideo dotyczące użytkowania półki bagażnika i innych systemów ułatwiających podróż.
Różnorodność układów napędowych
Skoda Elroq przyjmie moc do 175 kW – uzupełnienie energii od 10 proc. do 80 proc. potrwa mniej niż 28 minut, co sprawia, że będzie to praktyczny i wydajny samochód elektryczny.
Wszystko to sprawia, że model ten z pewnością zdobędzie swoje miejsce na rynku motoryzacyjnym, oferując klientom nie tylko nowoczesny design, ale także nowoczesne rozwiązania, pakowność i dużą funkcjonalność.