Chiński cios. Niebawem może przewyższyć Allegro.

Chińska ofensywa w e-handlu
W lutym Allegro mogło się pochwalić wynikiem ponad 17,8 mln użytkowników, podczas gdy jego główny chiński konkurent, Temu, zgromadził już ponad 17,7 mln użytkowników. Tak wynika z badania Mediapanel Gemius/PBI.
Chińska ofensywa w e-handlu nie kończy się na Temu. AliExpress, z wynikiem 9,6 mln użytkowników, zajmuje czwartą pozycję wśród serwisów zakupowych, natomiast Shein z 6,7 mln użytkowników plasuje się na ósmej pozycji.
Strategia chińskich platform
Wynik Temu nie oddaje jednak pełnego obrazu sytuacji – zauważa Sebastian Błaszkiewicz, szef sprzedaży w Univio. Nie są znane wartości sprzedaży ani średni koszyk zakupowy, w przeciwieństwie do Allegro, które jako spółka publiczna udostępnia dużo danych.
Temu, w przeciwieństwie do takich gigantów jak Amazon, obrało w Polsce strategię szybkiego zdobywania rynku, czyli zajmowania jak największej przestrzeni internetowej bez oglądania się na marże.
Analityka wizyt
Ważnym aspektem do analizy jest średni czas pojedynczej wizyty na platformie. W przypadku Temu ten czas jest dwukrotnie niższy niż dla Allegro.