Zimowe obniżki cen nie przyciągają tłumów do galerii handlowych. Klientów przechwytuje między innymi e-handel.

„`html
Zmniejszona Frekwencja w Galeriach Handlowych w Sezonie Zimowych Wyprzedaży
Raport przygotowany przez UCE Research i Proxi.cloud ukazał, że w ciągu ostatnich zimowych wyprzedaży liczba klientów odwiedzających galerie i centra handlowe spadła o 7% w porównaniu z poprzednim rokiem. Główne przyczyny tego trendu można upatrywać w rozwoju sektora e-commerce.
Odpływ Klientów w Poszczególnych Regionach
Największe spadki odnotowano w województwach podkarpackim i świętokrzyskim, gdzie liczba odwiedzających spadła o 12%. Ogółem w pierwszych dwóch miesiącach roku liczba wizyt spadła o 17% w skali roku, przy czym największe spadki zaobserwowano w województwach świętokrzyskim, podkarpackim, podlaskim i śląskim.
Zmiany w Zachowaniach Konsumentów
Częstotliwość odwiedzin zmniejszyła się o 11% w ujęciu rocznym, a czas spędzany w galeriach w okresie od stycznia do lutego skrócił się o 3%. Województwa świętokrzyskie, podkarpackie i śląskie odnotowały największe spadki czasowe.
Wpływ E-commerce na Frekwencję W Galeriach
Mateusz Nowak z Proxi.cloud sugeruje, że rosnąca popularność zakupów online mogła przyczynić się do zmniejszenia liczby klientów w tradycyjnych placówkach. Klienci mogą teraz korzystać z szerokiej oferty dostępnej online, wychodząc z domu jedynie po odbiór zamówionych produktów.
Weronika Piekarska z Proxi.cloud zauważa, że coraz więcej marek wdraża rozwiązania umożliwiające zamówienie brakujących towarów bezpośrednio u pracownika sklepu z możliwością odbioru i przymierzenia na miejscu.
Przyszłość Zakupów w Galeriach Handlowych
Mimo ogólnego spadku liczby klientów, w regionach z dużą liczbą galerii handlowych frekwencja nie zmalała tak drastycznie, sugerując, że centra te pełnią funkcję miejsca rekreacyjnego. Galerie nieustannie wprowadzają innowacje, organizując konkursy i wydarzenia, by przyciągnąć klientów.
Mateusz Chołuj z Proxi.cloud podkreśla, że według danych GUS udział e-commerce w sprzedaży detalicznej systematycznie rośnie. Konsumenci rzadziej odwiedzają galerie, jednak każda wizyta może być bardziej zaplanowana, co potencjalnie podwyższa wydatki na jednorazowe zakupy.
Skrócenie przeciętnej wizyty w galeriach nie powinno znacząco wpłynąć na wolumen sprzedaży. Krótsze kolejki lub zoptymalizowana obsługa klienta mogą być jednymi z przyczyn tego zjawiska. Ponadto coraz więcej osób odwiedza galerie głównie po to, aby odebrać lub zwrócić zakupiony towar.
„`